PALIZ

این وبلاگ از برای یک گروه پژوهشی نوساخته و خودساخته به نام پالیز می باشد

PALIZ

این وبلاگ از برای یک گروه پژوهشی نوساخته و خودساخته به نام پالیز می باشد

پیام ۱

 

 

  پالیز جهانی خواهد شد

 

             در پی نشستی که پالیزبانان در واپسین روزهای بهمن ماه داشتند ، جهانی شدن پالیز با به کار انداختن وبلاگی انگلیسی زبان برای گسترش جهانی اندیشه های پالیز برنامه ریزی شد . بزرگمهر و آرتین انجام این کار را با     برنامه ریزی های توانگرساد پذیرفتند . بزرگمهر در این نشست یکی از آرمان های این کار را نمایش روند پژوهشی گروه پالیز برای ایرانیانی دانست که بر زبان پارسی چیره نیستند و در بیرون از کشور زندگی می کنند. همچنین در دنباله کار یک نمونه بازگردانی " کرشمه در پالیز" را از زبان پارسی که در وبلاگ می باشد به زبان انگلیسی به گروه نشان داد . گروه نیز مژده همکاری داد.

پیام

 

 

  در دانشگاه آزاد اهواز نه پالیز جایگاهی داشت و نه شهرسازی

      

   در هفته پژوهش نمایشگاهی در زمینه دستاورد های پژوهشی دانشجویان دانشگاه آزاد اهواز برگزار شد . درمیان برگزارکنندگان نمایندگانی نیز از دانشگاه های آزاد شوشتر ، دزفول و سوسنگرد به نمایش دستاورد های دانشجویان خویش پرداخته بودند . با همه کم و کاستی های بیشمار به خوبی توانسته بودند کارهای پژوهشی خویش را به نمایش گذارند. بیشتر رشته های دانشگاه آزاد بودند.عمران،حقوق،محیط زیست،معماری،زبان و ادبیات فارسی،شیلات،روانشناسی ،علوم سیاسی،نقشه کشی و مکانیک برخی از رشته هایی بودند که در برگزاری این نمایشگاه کوشیده بودند . این از نیمه پر لیوان ! ولی در نیمه خالی لیوان، شهرسازی و تاسیسات و ابزارسازی وعلوم تجربی و ژئوگرافی ، تعمیرات نیروگاه ها و چند رشته دیگر دانشگاه آزاد اهواز دیده می شدند . در این باره پرسش های گوناگونی را می توان روا داشت . آیا این گروه ها برای نمایش کارهایشان فراخوانی نشده بودند؟ مدیر گروه های این رشته ها کم کاری کرده بودند ؟ یا اینکه دانشجویان این رشته ها بی بخار هستند؟ ویا اینکه کمبود جا برگزارکنندگان را بر آن داشته بود تا از برخی رشته ها فراخوانی نشود؟!

جای پالیز ما نیز در آنجا خالی بود چراکه ما به تازگی زمین پالیز را شخم زده و دانه ها را پاشیده ایم و تا هنگام برداشت هنوز مانده است ، شاید باشندگی گروه شهرسازی در میان دیگر رشته ها به شناخت بیشتر پالیز ما کمک می کرد ولی افسوس که ................................

هرچه که بود گذشت ! نمایشگاه خوبی بود و من از شادی در پوست خود نمی گنجیدم چرا که سرانجام هرچند برای هنگامه ای کوتاه توانستم پالیزی را ببینم به بزرگی سالن تربیت بدنی دانشگاه آزاد اهواز.